čtvrtek 26. února 2009

Fartlek – hra s rychlostí


jinak: intervalový trénink běhu v přírodním prostředí se střídáním různě dlouhých úseků a různého tempa.
Hm, hezky napsané, ale co se za tím skrývá za šílenost už slovník neuvádí. Včera jsem měla zase jeden takový trénink:



10 minut pomalu
5x3 minuty rychle s meziproklusáváním
na konci 10 minut pomalu

Pomalu šlo, sice ne zas tak pomalu, ale držela jsem se. Pak první zrychlení - lehce z kopce takže ač rychle, tep byl docela nízko. No ale pak už přišel velekopec a od té chvíle to se mnou šlo z kopce :o) Hlavně nahoře na sídlišti už byli pejskaři, takže při zrychlení jsem prostě občas musela přejít do chůze. Taky se mi nedařilo proklusávat krátce, ale většinou to bylo déle než běh samotný. Ale hlavně: 3 minuty rychlého běhu je velmi dlouhá doba.... Rozumíme si, že? Vůbec je těžké v kopcích provádět intervalový běh, kopce vysají vzduch z plic raz dva. A když k tomu ještě přibude větřík, je člověk v háji.
Závěr: moc mi to nešlo. Asi by bylo lepší zkoušet to na oválu, protože by člověka nerušili psi a kopce. Na druhou stranu, když to zvládnu v těžkém terénu, na rovině mi to pak půjde samo. Doufám...
Akorát ta barva v obličeji (byla jsem taková nafialovělá), to je něco. Pokud mě takhle někdo uvidí za dne bílého, tak zavolá záchranku.

Žádné komentáře: