pondělí 14. července 2008

Malá dovolená

Má milá malá dovolená začala 3.7. odpoledne kdy jsem naprosto splavená nasedla s Martinem do metra a pak do Prnďolína směr Ostrava. Normálně mám jízdu vlakem ráda, ovšem udržet pozornost tříletého dítěte po celou dobu jízdy, to je úloha vskutku přetěžká. Nepatřím k těm matkám, jejichž děti mohou ve vlaku, či jiném prostředku, či jiném stísněném prostoru, svým vřískotem, kňouráním, běháním a dalším nepříjemným projevem otravovat ostatním život. Takže to znamenalo neustále mluvit, vysvětlovat, mluvit, konejšit, mluvit, přesvědčovat, mluvit, ukazovat, mluvit.... Ještě teď mě bolí pusa. Protože to samozřejmě neskončilo jízdou vlaku, ale následovala cesta autem a pak pobyt do neděle a pak jízda vlakem a další jízda metrem. Můžu naprosto s čistým svědomím říct, že to bylo HROZNÝ. Nebo strašný, nebo tak něco.
Samotná návštěva byla docela v pohodě. Proč v docela? Protože měla maličkou vadu na kráse a tou bylo, že jsem jaksi byla navíc. A být navíc u čerstvě zamilovaných je porod. To neustále oňufávání, ťu-ťu-ňu-ňu, to by jeden vylít z kůže. Znám Slávu jako kluka do party, znám ho z dlouhých rozhovorů o nesmrtelnosti chrousta, jako tahouna výprav, pařiče a baviče, mrzli jsme u vyhaslého ohně, jezdili na kole ve sněhové vánici, prostě fakt kámoš, kterého aby člověk pohledal ... a teď .... Naštěstí tam první večer byla jeho maminka, další den přijel Lexa s rodinou a večer přišel další pár - bývalej pár, takže jsem se s nimi skvěle pobavila. Bylo mi líto, že není prostor na jakýkoliv pokec po našem, ale to se nedá nic dělat. Vyvážil to výlet do skanzenu a pivní slavnosti.
*
Od pondělí jsem pak měla dovolenou na chatě s Michalem. V úterý jsme jeli na výlet do Prachovských skal, který se fakt povedl. Martin totiž celou dobu šel, nechtěl nosit a nekňučel. Dali jsme si oběd, žúžu a perník a taky rohlík s paštikou. Je to už několik let, co jsme takhle s dětmi putovali, takže mě to vrátilo zpět. Ale nevstoupíš 2x do stejné řeky - jsem starší a moudřejší a tak nějak si těch společných chvilek víc vážím. Když jsem kolem sebe pozorovala některé rodiče, které vytáčel jakýkoliv požadavek jejich potomků, bylo mi jich líto. Těch rodičů. Děti vyrostou a všechno bude jinak. Budou mít jiné starosti něž jak zabavit ratolest. Ale to si musí každý odžít. Pak možná přijdou na to, že věnovat se dětem a učit je poznávat svět, je fakt to nejhezčí, co je. Může se sice zdát, že si to tak trochu odporuje s mým úvodem, ale ne, je to vážně tak.
*
Zbytek dovolené jsem se věnovala zahradě, kolu, chatě a dalším svým oblíbeným činnostem. Do práce jsem nastoupila s čistou hlavou a celá natěšená. Jo, 10 dnů volna je prostě znát. Už se těším na srpen, to budu mít dva týdny, možná dva a půl.
*
Skanzen 2008

Žádné komentáře: