čtvrtek 27. prosince 2012

Šťastné a veselé a morbidní

Tuhle holky v práci probíraly, jak Vyskočil v televizi rozkrojil jablko a měl v něm křížek. Krájím jablka rok co rok, od nepaměti, a nikdy jsem žádný křížek nenašla. Dokonce ani tehdy ne, kdy jsem měla před sebou pár nemocí. Takže jsem to brala jako že ten matla prostě neumí krájet. Těsně před svátkama jsem si dokonce na krájení koupila krásná obrovská rudá rakouská jablíčka. Na netu jsem četla, co si o našem krájení jablek myslí sousedé v Německu, jako že dost morbidní a nechutné, no ale tradice jsou tradice, že?

A je tu ten kouzelný večer. Hodujeme, rozbalujeme, jásáme. Rozzářené oči, barevná světýlka, v krbu praská dřevo (co všechno dneska nejde stáhnout a pustit v TV :oD, ve vzduchu voní punč i cukroví a pohoda. Vybalila jsem kilo čokolády a spousty knížek (konečně zase jednou velká zásoba čtení!!!!) Z jedné mám obzvlášť radost a vehnala mi dokonce slzy do očí - je i s věnováním od Haliny Pawlovské. No já vím, spousta lidí jí nemusí, hodně lidí jí nesnáší, ale já mám její humor ráda. Je prostě vtipná a tečka. 

A když se všechno rozbalilo, poskládalo a společně jsme si nad dárkama zajuchali, vyndala jsem olovo. Odlila jsem jakýsi patvar, co matně připomínal úplně všechno, ale nejvíc asi loďku - velká radost to znamená. U ostatních už to nebylo tak jasné, takže někdo lil i dvakrát. A co mi poví jablíčko? A hle - KŘÍŽEK! No teda.. Jak jako křížek? Jako že smrt? Uáá. Dočetla jsem se, že to může být smrt někoho v mém okolí, a to mě rozhodilo ještě víc. Leda že by se to týkalo našich rybiček. Tedy nic proti rybičkám, ale jejich ztráta není tak bolestivá. Samozřejmě mě všichni chlácholili, že je to kravina.

Druhý den jsem si vytáhla z balíčku věšteckých karet ještě: nemoc, neštěstí a vdovec.. "Mámo? Nepustíme si ještě lodičky?" To jste tedy uhodli...

Takže šťastné a veselé. A morbidní!

13 komentářů:

Martina řekl(a)...

Myslim, ze zaver je jasnej - zkratka blby rakousky jabka, priste zkus jinou odrudu ;)

Unknown řekl(a)...

A víš že jsem to taky řekla: Za to určitě můžou ty jablka. Ovšem v těch ostatních byla hvězdička... No nic, nebudu si to připouštět, že? ;o)

12HonzaDe řekl(a)...

to jsou rybicky!!!:)
pripomina mi to ten detsky vtipek, jak chlap otevira dvere a tam smrtka.. tak ji zacne vysvetlovat, ze rodina, hypoteka... a ona rekne, uhni srabe, jdu si pro krecka!:)
.. no ja bych ale do podobnych zvyku nesel... ses odvaha.
tak vesele..:)
12:)

Evžen řekl(a)...

Já Ti nevím. Ale Sára tady něco kráká, že to jsou Ti blbý rakouští červi. Prej vykusujou pětinu toho jádřince a pak se na Vánoce mlátěj smíchy. Čeští červi jsou tak hladový, že pokud se dostanou do jablka, tak sežerou všechno. A ne jen tu pětinu. Já bych Sáře skoro věřil, ona to má od sovy.

Renda řekl(a)...

Já bych byl klidnej. Všechny český jabka maj hvězdičky a zahraniční import není vypovídající. Při tahání karet je ze statistiky jasný, že si ty špatný musí někdo vytáhnout. Nejjistější je olovo: "Dávám bolševikovi rok, maximálně dva" :-)

Unknown řekl(a)...

Kluci dík za povzbuzení, beru to s nadhledem a kdyby něco, složte se mi na věnec ;o))

Evžen řekl(a)...

Leono, tu poslední zprávu jsi neměla psát. Sára Tě sice utěšovala, ale těď už dvě hodiny nosí se sojkama větvičky a kytky do ZOO a opice pletou věnce. Tak nevím, nevím... :-))

Unknown řekl(a)...

To ani není vtipný! :oDDDDDD

Anonymní řekl(a)...

Jestli Tě to uklidní, tak děda měl taky jednou křížek. Babička ho pak celý rok nespustila z očí. Umřel o mnoho let později.
Co se karet týče, vzala mě sestra nedávno ke kartářce. U jedné jsem byla už kdysi dávno a nepoznala, že týden na to se stane v mém životě zásadní změna, která mě navždy ovlivní. Předpověděla mi přesně opak. Takže s pocitem totální nedůvěry jsem si tentokrát v karetách vytáhla mé největší noční můry - například dítě se ženatým chlapem :-)
Peggy

Unknown řekl(a)...

No Peggy, já na tyhle věci věřím. Jednou např. mi jedna babka hádala z ruky a říkala, že brzy zemře jeden můj blízký muž. Za měsíc umřel táta... Odlila jsem si kolíbku, narodil se Martin... Atd. Atp.

Pro jistotu jsem rozkrájela asi dvě kila jiných jablek a všude byly hvězdičky, a koukla se na všechny ty karty a vyskládla vedle sebe ty dobré. Nějak bude... :oD

Iva řekl(a)...

Zmutovaný jabko, no. Rakušan to neumí vypěstovat a ty si z toho lámeš hlavu? Podívej se na to jako na pěknej symbol Hvězdného kříže a je jasný, že svět je v naprostém pořádku. A navíc. Neříkal tu někdo něco o spoustě čokolád..a co je znakem Orionu? Ha! Kříž :)

Unknown řekl(a)...

A čím se mažu? Alpou! A co je tam? Kříž!!! :oDDDD

zuzu řekl(a)...

Leono, držím palce, vše bude tak, jak má být...neřeš to...i když...jak já Ti rozumím, v Tv jsem to viděla, a proto jsme raději jablka nekrájeli...Přeji Ti do roku 2013 jen samé radosti a štěstí. Zuzka :-))