pondělí 23. května 2011

Typicky ženský?

Každý máme nějaké povolání, každý máme nějakého koníčka. Díky feministkám, které se vymínily, že budou dělat to, co muži, tak ženy pronikají i tam, kam by normální ženu ani nenapadlo vstoupit. Co já vím, třeba do dolů, či na ragbyová hřiště. Je  tedy doba, kdy se nedá říct, že je něco typicky ženského, či typicky mužského (navíc když si muži lakují nehty a nosí sukně...). O to víc mě překvapil názor Sářiny profesorky na AJ. Sára měla říct něco o sobě. Mimo jiné i zmínila, že běhá. A profesorka jen mávla rukou a řekla: No jo, běh, to je takový typický ženský sport!

Většinou si v takovém případě řeknu: Ano, má nárok na svůj názor a já ho respektuji. Ale v tomto případě ho nerespektuji, protože s ním hrubě nesouhlasím! Což kdyby jen řekla ten svůj názor, ale tím mávnutím rukou nás zcela odpískala. Něco jako: Pche, to umí každý jít si zaběhat,  je vidět, že na víc nemáte, jen běháte...A to tedy ne, nad námi nikdo rukou  mávat nebude!

Jak ukázal kdysi souboj žen a mužů, který vyhlásila NIKE, vyhráli muži. Na společném startu je vždy daleko více mužů. Potkávám víc běžců než běžkyň. I když jich víc a víc obouvá běžecké boty, stále jsou spíš světlou výjimkou mezi ostatními ženami. A muži mají z těchto výjimek velkou radost, protože taková dobře vyladěná běžkyně je okrasou závodu a běžeckých momentek (pokud tedy do záběru nevlezu já...).

Takže z toho vyplývá, že typický ženský sport běh určitě není. Spousta žen si vůbec neumí představit, že by běhala, a běh tak u nich většinou stojí na žebříčku oblíbenosti hodně, hodně nízko. To víme jen my, co běháme, že je běh krása. Ne, že se mu nic nevyrovná, ale že je to krása. Běžet si, poslouchat dech či písničky, a hlavně se někam přesunout po svých, to je panečku pocit. No, tomu se možná fakt jiný nevyrovná ;o)

Zajímalo by mě, jaký sport pěstuje paní profesorka...

5 komentářů:

ll řekl(a)...

A ted snim uz nebude vubec k vydržení :))
Jinak bych si typoval ze pani profesorka nesportuje vubec a pod pojmem ženský myslela s minimálním stupněm nebezpečí. A chlapy ty prece nesportujou ty sedej v hospode :))

Unknown řekl(a)...

Já si myslím, že ženské by běhat neměly. Asi na 30.km mě letos při maratonu v Praze ladným během předbíhala velmi zachovalá, mým odhadem 45-tnice, se slovy: "Přidaj ogárku, sa s tým nějak sereš..." Já si fakt myslím, že ženské by běhat neměly. Aspoň ne tyhle Tarahumarky...Chlapům to totiž nedělá vůbec dobře... :-)

12HonzaDe řekl(a)...

A to jsem dneska po ranu potkal v Prokopaku skupinku asi 7 divek/zen!!! Naprosta prevaha mezi bezci, co jsem potkal. Zacina se blyskat na lepsi casy -- nejen, ze nas budou ladne predbihat, ale ono je to (priznejme si to otevrene) prijemne s nimi bezet, divat se na ne.. Takovy povoleny doping.:) I kdyz, ja bych si asi smichy cvrknul do kalhot, kdyby mi nejaka rekla, pridaj ogarku.. neser sa s tym... At se dari! 12:)

Unknown řekl(a)...

Je fakt, že ještě před pár lety běhalo žen méně, v současnosti jich potkávám při každém svém běhu potkávám několik a to fakt nebývalo.

"Ogárek" je fakt nejlepší povzbuzení. Ovšem neumím si představit, jak to ten předbíhaný rozdýchává ;o))

1bubobubo řekl(a)...

Je dobře, že ženy a dívky běhají a že běhají i závody, protože jsou opravdu okrasou závodů (včetně tebe Pulče :o)))
A Ogárek by mě asi nabudil a možná bych to s tou Děvčicou doběhl až do cíle :o))))))