čtvrtek 3. června 2010

OLOMOUCKÝ PŮLMARATON: Proč ne?!

Závody PIMu jasně dokazují jedno: běžců-hobíků je mnoho a mnoho jich chce někde zúročit kilometry naběhané kolem .......* (*hodící se dosaďte: oválu, paneláku, vísky, lesa, parku). Co s tím, když se člověk chce někde poměřit s ostatními, ale nechce závodit, jen se zúčastnit? Když nemá půlmaraton za 1:35, ale hluboko nebo i jen lehce přes dvě hodiny? Přihlásí se na jeden jediný velemasový závod v celé naší zemi, který se koná v březnu v Praze, proběhne oficiálně změřenou trať (zjistí při té příležitosti, že jeho sporttester mu ukazuje úplný blbosti), nasaje atmosféru a opitý endorfiny těší se na další rok. A tak je na startu čím dál více hobíků, kteří běží právě jen pro ten pocit být součástí čehosi velkého.  

Řeč čísel:
1/2PIM 2010: celkem: 6.162 běžců, z toho 2.186 nad dvě hodiny

Někdo to ale nevydrží a jede do Pardubic na Vinařský půlmaraton, který se koná v dubnu a je rok do roku oblíběnější. Se svým časem stále hluboko nebo i jen lehce přes dvě hodiny, se hobík potkává tu se sanitkou, tu s uklízecí četou. Ale i tak je nadšený a těší se na další rok.

Řeč čísel:
Vinařský 1/2M 2010: celkem: 910 běžců, z toho 165 nad dvě hodiny

A pak někdo geniální (nechci ubírat nikomu z PIM-týmu zásluhy) vymyslí, že když mají masové závody v Praze takový ohlas, zkusí je zorganizovat i jinde. A máme tu první vlaštovku: Olomouc. Olomouc mám spojenou s tvarůžkama a s úrodnou Hanou. Obeslala jsem tedy pár svých běhacích kamarádek s návrhem udělat si výlet na Hanou, trochu si zasportovat a prohlédnout si její metropoli. "Ano, ano", zvolaly kamarádky, "chceme svou pravidelnou dávku emocí, chceme provětrat nové ošacení, chceme mít proč trénovat!" A jak řekly, tak udělaly. Pak už jsme jen hlídaly oficiální stránky závodu, abychom náhodou nepřišly s křížkem po funuse a vešly se na start.

Řeč čísel:
Olomoucký 1/2M: k 01.06. je přihlášeno 802 běžců
.
Osobně jsem si úrodnou Hanou představila podobně jako naše úrodné Polabí, čili rovinka kam oko dohlédne. Lehce mě znejistil článek na Behy.cz, který se tam tento týden objevil a popisoval trať. Nejdříve jsem pokyvovala hlavou na znamení souhlasu, protože se dobře čte: absolutní rovina. Ovšem pak to přišlo: ....počátek čtyřistametrového prudšího stoupání, ...na prudké půlkilometrové stoupání se připravme zhruba na šestém kilometru, a úsměv se při představě, že to poběžíme dvakrát, kamsi vytratil. Ještě je ale čas se na tyto lahůdky připravit. Zakázala jsem si nezáživný placatý ovál a běhám jen v terénních vlnách, jak kdosi označil kopce.

Ne, nejedu si vylepšit osobní rekord, jedu posílit řady hobíků, kteří se chtějí jen zúčastnit nějakého závodu. A doufám, že takových jako jsem já, tam bude mnohem, mnohem víc. Protože když nás bude víc, je možné, že nezůstane jen u Olomouce, ale tyhle masové běhy se začnou konat i v dalších městech. A to by bylo fajn.

Tak, a na závěr si dáme pár rovinek ve svižnějším tempu

9 komentářů:

R V M řekl(a)...

Sakra, to vám všem, co se zúčastníte, závidím.Pro mě je to moc daleko :/

Unknown řekl(a)...

Tak nám alespoň drž palce do těch "prudších stoupání" :o)

Dohny řekl(a)...

Ahoj Leonko, vždycky jsem říkal, že jsi zapálená závodnice. Nějakou dobu jsi to zpochybňovala, ale moje slova se potvrzují :-)))
Co se týče trati - je pravda. že výběh na obchvat na 4 km a přeběh křižovatky na 6 km je trochu do kopečka, ale dej na starého Moraváka (kousek od Dolního náměstí bydlela moje tetička) a "boď v kledu, děvčico! V Holomócu kopce nejsó."

Chuana řekl(a)...

Tak to je skvělý,že pojedete do Olomouce,těším se,že tebe a Martinu osobně poznám.Moc hezky píšeš a včera jsem začala uvažovat,že bych tam taky jela,a dnes když jsem si přečetla tvůj článek,tak je rozhodnuto:-).Jediný co mi trochu vadí,že se běží večer,jsem z Hradce Králové,letos jsem běžela svůj první pulmaraton v Pardubicích a ty jsi tuším běžela ve Vídni.Pěkný večer a budu se těšit.

Unknown řekl(a)...

Né, Dohny, já fakt nejsem závodnice, jsem účastnice ;oD
Ale řekni: kdo by nechtěl být u zrodu něčeho takového? Jednou to budu vyprávět vnoučatům

Chauno, tak to se k nám určitě nějak přihlas, taky tě rády poznáme (Martinu třeba už znáš, v Pardubicích běžela). Právě proto, že je to večer, tak tam s holkama i spíme. Po závodech je program, tak proč hned balit a vracet se.

Dnes přišel zvací dopis i pro štafety. Je tedy možné, že naše řady se ještě rozrostou, protože většina našich štafetářů je z Moravy... :o)

Chuana řekl(a)...

Martinu jsem v Pardubicích chtěla jít pozdravit,ale než jsem se vzpamatovala,tak se mi někam ztratila.Prosím tě kde budete ubytovaný a jak víš,že tam bude nějaký program,nebo si ho uděláte sami:-)?
Jana

Unknown řekl(a)...

Chuano-Jano, napiš na sebe prosím kontakt, spojím se s Tebou a domluvíme se.

Anonymní řekl(a)...

Leonko,
tak právě Tvůj článek je to, co jsem asi neměla před závodem číst. Nechci dopředu vědět, že budu v poslední stovce účastníků, ale statistiky jsou zřejmě neúprosné.
Ahoj, třeba se tam někde uvidíme
Eva M.

Unknown řekl(a)...

Evo, vždyť Ty jsi rychlá holka, budeš to mít lepší jak v Praze, neboj. Držím pěsti, snad se potkáme abych ti to mohla říct ještě než vyrazíš na trať.