čtvrtek 31. července 2008

Podvečer v Praze

Včera jsem se koukala na časy závodnic "mého" závodu z loňského roku. Pohybovaly se, závodnice i časy, od 15ti minut do 3/4 hodiny. Poslední byla jakási paní, které bylo 70 let! Doufám, že nedoběhnu o místo před ní, nebo nedej bože o místo za ní (předpokládám, že se zúčastní aby si vylepšila osobák). Za kolik to uběhnu já nevím, nikdy jsem si ho neměřila (myslím cíleně), ale bude to tak +- půl hodiny. O dovolené, což je za týden, začnu zase běhat, třeba se zlepším.
Večer jsem byla se Sárou na kole. Fakt zážitek. Ale ne požitek. Najely jsme na cyklostezku u skateparku - zamávaly jsme na Nicolase, který piloval jakési triky, či jak tomu říká, a frčely do Dolních Počernic. V Dolních jsme spíš bezradně koukaly, kam dál. Neznámý terén udělal z mé osoby vyklepanou matku-kvočnu, co neustále napomíná své dítě, aby se chovalo normálně. Sáruš totiž nějak nepochopila, že není na chatě na návsi a dle toho se chovala. Chvilku jsme tak kličkovaly po silnici, pak jsme se vydaly směrem na Horní či Běchovice, přičemž z lesa jsem uslyšela psa, takže jsem zavelela k ústupu a jely jsme zpět. Z asfaltky se v jednom místě stala neovladatelná pohroma - vymletý pískový či jaký povrch, málem jsem se zabila. Dokonce jsem slezla a kolo vedla, na rozdíl od Sáry, která se s hlasitým "Já se asi zabiju", řítila dolů.
Překvapilo mě, jak moc město večer žije. Pro mě přestane svět existovat jakmile za sebou odpoledne zaklapnu dveře, ale spousta lidí jak vidno večer teprve ožívá. Potkaly jsme mnoho lidí na procházce, běžce a jednu běžkyni, cyklisty, bruslaře, zevlouny a pejskaře. Jednu běžkyni jsme dokonce potkaly 4x, ale nevím, zda nás vnímala, vypadala, že běží v jakémsi tranzu. Sice jsme ujely 18 km, ale necítila jsem je ani v nohách ani jinde. Povrch je všude hladký a bezproblémový, vše se dalo vyjet bez zadýchání. Ježdění na chatě mi tedy rozhodně dává víc, ale na druhou stranu jsem viděla náš kousek Prahy trochu jinak než když jdu z práce nebo z nákupu.

Anonymní řekl(a)...

Doporučuju jet z Dolních Počernic kolem pizzerie Alča rovně přes křižovatku, pak nahoru kolem AUDI, dolů a po asi 200 metrech od něho křižuje cestu na obě strany cyklostezka - na jednu stranu na Jahodnici a na druhou na Měcholupy. Za poslední roky to mám celkem proježděné a dají se najít dobré místa..

Unknown řekl(a)...

Dík za tip. Zatím jsem našla cestu na Xaverov a dál lesem na Klánovice - krásné cesty, až na jeden totálně rozbahněný úsek. Včera jsem udělala takový malý okruh přes Dolní dozadu do Horních Počernic, kolem hřbitova a zpět, je to skoro 20 km, takže taková podvečerní projížďka.

Anonymní řekl(a)...

Právě jsem koupil druhou cyklosedačku, takže se tam asi taky brzo zajedu podívat. Ty Klánovice jsou příjemné..