pondělí 28. července 2008

Dilema

Mám velké dilema. O víkendu jsem si pročítala svůj budoucí rozvrh běhacích tréninků a tu se ukázalo, že nevím, co jsem. Vím, čí jsem, ale první otázka je very těžká. Rozhoduji se mezi začátečník a pokročilý začátečník. Když budu vědět, co jsem, budu vědět, jak trénovat. Prostě...:
Co je začátečník a jak má trénovat (má zkrácená verze)
Je to člověk, který neběhá, nebo běhá jen krátce, a chce uběhnout dejme tomu právě 5 km, na které se chystám v září. No a na těch 5 km se musí nějak dostat, takže obden uběhne kousek a pak o něco víc, a zase o kousek dál, a 5 km je za chvilku doma.
Pokročilý začátečník a jak má trénovat
5 km zvládne bez problémů a potřebuje dosáhnout takového času, který mu zaručí, že nedoběhne poslední jako posledně (chápej - už se závodu "zúčastnil"). A protože poslední místo se mu nelíbilo, běhá rychle a běhá do kopce a běhá pomalu a zlepšuje si tak čas.
No a tady to přijde - 5 km uběhnu bez problémů. Když mám svůj den (stalo se jednou), uběhnu i deset. Ale ještě nikdy jsem nezávodila ani se závodu nezúčastnila. Mám tedy trénovat výdrž nebo rychlost? Co jsem? Kdo jsem? Odkud přicházím? A kam směruji? Vůbec nevím. Když jsem si četla, že jako pokročilá bych měla běhat do kopce, raději bych zůstala u totálního začátečníka :o)) Ale to je asi na nic, ne? Dávat si malé cíle není můj cíl, jdu najít kopec ...

6 komentářů:

Sarah řekl(a)...

velice zamotaný článek :-D

machy řekl(a)...

Neschovávej se za začátečníky, pokročilý Pulče! :)

Pulec řekl(a)...

To se lehko řekne, ale pokročilý začátečník musí (měl by) v tréninku uběhnout týdně 30-40km! Kde já bych vzala na denodenní běhání čas? Běhala jsem 50 km měsíčně a stačilo mi to... Musím to nějak vymyslet

machy řekl(a)...

Jo, to "by" tam sedí. Já si ještě pořád říkám běžec, i když týdně naběhám 0-15 km, nejčastěji teď nula nebo pět. Co se dá dělat, hmno..

Pulec řekl(a)...

Ty taky neběháš? To jsem ráda, že nejsem sama. Kamarádka běhá přespolní běh a tvrdí, že trénink na kole se také počítá. Tož to jsem ráda, neb nic jiného nedělám

machy řekl(a)...

Já teď hlavně plavu - běhám tak jednou za 14 dní a je to pěkná bída. Plavu ale jednou nebo dvakrát týdně a celkem se mi daří zlepšovat.
Běh: Na svojí poslední desítce jsem se oproti rekordnímu začátku června zhoršil o 6 minut, tj. 42+ > 48+. Trochu chmuřím, ale fakt jenom trochu :)
Mattoni zvažuju. Uvidíme, jak se to vleze do plánu..