středa 2. dubna 2014

Bio

Všichni šílí a biohorečka zachvátila svět. Kdo nekupuje bio, ten je v očích bionadšenců totální ignorant, který klidně nechá planetu ničit hnojivy, postřiky, chemikáliemi a uměle upravenými plodinami. 

Já si o bioplodinách myslím své. Především když vidím, jak v obchodech vypadají (hrozně). A když vypadají krásně nevěřím, že jsou bio. Sama to vidím na naší zahradě - pokud se o semínka, o kvítka, o sazeničky atp. člověk nepostará ihned a trochu té chemie na ně nenalije, bude plod později červivý, napadený škůdci, plísněmi či dalšími neduhy. A nikdo mě nepřesvědčí, že to jde bez nich. Možná máta nepotřebuje nic, to je škůdce a plevel sám o sobě ;o)

Mou teorii potvrdil reportér nevímodkud. Nakoupil v obchoďáku zeleninu všeho druhu a pak se ji snažil prodat na farmářském trhu. Lidi chodili a chválili jeho "nádherné výpěstky", a prý ty bylinky voní úplně jinak, že je vidět, že je ráno trhal a další bludy. No pak si něco kupte třikrát dráž, že? :o))

Ale vím o tom vše vlastně tak málo, že se nechci pouštět do nějakého polemizování. Kdo chce jíst bio a dávat za něj naprosto neadekvátní peníze, ok, je to jeho volba.

No, a jak si tak hrdě do světa hlásím svůj postoj k bio-všemu, musela jsem nakonec potupně sklopit uši a jít si své bio koupit. 


8 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Už zase dutinky?

Advid řekl(a)...

A Biolit máš? :-)

Unknown řekl(a)...

opravdu nechtíc jsem si v mailu smazala tento příspěvek od Richarda Strouhala, ale naštěstí se dal vykopírovat z koše. Moc se omlouvám, někdy se prostě nejde trefit na ta malá písmenka :o))

...třeba rozdíl mezi normálním vínem a bio vínem je prý v tom, že normální vinice se postřikuje přes den, kdežto bio v noci ...:-) Ale abychom BIO úplně nekřivdili, znám nadšence co třeba na ty bio farmy pravidelně jezdí a koukají jim "pod ruce" a mají tak (skoro) jistotu, že pokud od nich něco koupí tak by to mělo být bio... a u BIOPAROXu je kvalita vždy zaručena :-)

RS

Unknown řekl(a)...

KS: né, to snad ani ne, mě je prostě všechno :o)

Advit: vidíš, BIOlit bych si taky mohla koupit :o))

RS: A tomu i věřím, že to postřikují v noci. A nejen víno :o))
BIOPAROX samozřejmě je prvotřídní kvalita ;o)
A všechno nejlepší k svátku

Anonymní řekl(a)...

Mne príde, že dnes sa BIO označuje dosť vecí, ktoré nie sú BIO a z veľkej časti je to marketing. Napríklad sú za BIO označené i tie výrobky, kde sa pesticídy používajú, len sa dané výrobky nepestujú/ nevyrábajú masovou formou - podobne ako keď sme mali mäso a zeleninu od babičky a deduška. Žiadne BIO to síce nebolo, ale ani masová býroba. Nehovorím, že BIO výrobky nekupujem, ale v prípade toho bio tvarohu (z Billy) nemám žiadne ilúzie, len mi chutí a pripomína mi jogurt z detstva, ktorý sa už nevyrába. Čisté BIO je dnes ťažko nájsť a zákazník je potom s/oklamaný :(.

kotouc01 řekl(a)...

Podle mě BIO znamená, že farmář chodí po poli a s rostlinkami, či jinými produkty vlídně hovoří a hladí je, aby nebyly ve stresu a po všech těch postřicích pěkně rostly. Vedlejší produkt je pak úspora za antidepresiva, která nemusí rozhazovat po poli :-)
P.S. Doufám, že mě biofarmáři neukamenují ... když tak uteču.

Unknown řekl(a)...

Anonymus: Je to tak, souhlasím. je to především marketinkový tah, co si budeme nalhávat.

Kotouč: normálně jsem četla, že farmář chodí s prostitutkami, vlídně k nim hovoří a hladí je, ale než mě z toho šlehlo, zvětšila jsem si písmo :o))
P.S. Ty bys jim určitě utekl, a kdyby nejhůř, někam bys vyšplhal :o)

Janina řekl(a)...

Leo, rozumím, tohle jsem 43 let hlásala taky. Jenže pak jsem zkusila změnit jídelníček ve prospěch opravdu kvalitních potravin a děly se věci. Mimo jiné jsem bez velké námahy shodila 17 kg a fyzičku mám snad ještě lepší než dřív. Dokud jsou v těle usazeniny z nekvalitního jídla, nejenže člověk těžko hubne a je pořád nemocný, ale taky mu spousta věcí nedochází. Teď už můžu hodnotit z obou stran a taky vím, v jakém těle a duchu je mi líp ;-) Takže biu - nebiu člověk věřit může a nemusí, to ale neznamená, že to nefunguje. Pro mě je to mimo jiné záruka, že potravina není GMO, což už průšvih je. Ale dřív by mi to taky nikdo nevysvětlil i kdyby se rozkrájel :-D